جشنواره ملی موسیقی جوان

۱۳۹۷/۰۹/۱۳

دبیر سیزدهمین جشنواره ملی موسیقی جوان انتخاب شد

به گزارش ایران موزیک روابط عمومی معاونت امور هنر وزارت فرهنگ و ارشاد جمهوری اسلامی اعلام کرد که دبیر سیزدهمین جشنواره ملی موسیقی جواناقای هومان اسعدی انتخاب شده است.

 

در حکم اقای هومان اسعدی امده است:

«نظر به دانش و تجربیات ارزشمند جنابعالی در شش دوره گذشته جشنواره ملی موسیقی جوان و نیز نتایج مطلوب و موفق این رخداد مهم هنری کشور، به موجب این حکم به عنوان دبیر سیزدهمین دوره جشنواره ملی موسیقی جوان منصوب می شوید. از خداوند متعال، توفیق روزافزونتان را خواستارم.»

 

سابقه هومان اسعدی در این جشواره

 هومان اسعدی از هفتمین دوره جشنواره  دبیر این جشنواره بوده است و برای سیزدهمین دوره هم انتخاب شده است.

 

1283772 361 300x300 - جشنواره ملی موسیقی جوان

 

درباره دوازدهمین جشنواره ملی موسیقی جوان

 

این جشنواره در بخش موسیقی دستگاهی وکلاسیک درشامگاه ۱۸ شهریور در سالن وحدت برگزار شد.

 

مراسم اختتامیه‌ این دوره از جشنواره با حضور سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، سید محمد مجتبی حسینی معاون اموری هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، علی ترابی مدیرکل دفتر موسیقی، هومان اسعدی دبیر جشنواره، علی ثابت نیا مدیرعامل انجمن موسیقی ایران ، هیأت داوران جشنواره، اساتید و هنرمندان در بخش های موسیقی دستگاهی و کلاسیک در تالار وحدت برگزار شد.

 

در ابتدای این مراسم پس از پخش سرود جمهوری اسلامی ایران و قرائتی از آیات قرآن مجید، نماهنگی از روند برگزاری بخش موسیقی دستگاهی و کلاسیک دوازدهمین جشنواره‌ ملی موسیقی جوان پخش شد.

 

سپس  سیدعباس سجادی در مقام مجری این مراسم پشت تریبون قرار گرفت و ضمن خوشامدگویی به هنرمندان و شرکت‌کنندگان این دوره از جشنواره، از هومان اسعدی دبیر جشنواره برای ایراد سخنرانی دعوت کرد.

 

اسعدی ضمن تبریک به هنرمندان موسیقی گفت: بیش از ۱۶۰۰ درخواست برای شرکت در دوازدهمین جشنواره ملی موسیقی جوان داشتیم که پس از بررسی در هیئت انتخاب ۶۰۰ اثر به مرحله نهایی راه پیدا کرد، نیمی از آن مربوط به بخش نواحی بود و ۳۰۰ نفر از آن به موسیقی دستگاهی و کلاسیک اختصاص داشت که پس از ماراتنی یک ماهه شاهد اختتامیه بخش دستگاهی و کلاسیک هستیم.

 

1396062810415231911963424 300x300 - جشنواره ملی موسیقی جوان

 

 

او ادامه داد: نکته که باید به آن اشاره کنم پاسخ به سوال آینده برگزیدگان جشنواره است، ۵۰ سال پیش نیز شاهد چنین چالشی در موسیقی بودیم که برای آن مراکزی تاسیس شد اما امروزه ضرورت ها متقاوت است و باید به نحو دیگری به آن نگاه کرد، امروز هم باید مرکزی تاسیس شود تا به آموزش بیشتر برگزیدگان توجه ویژه شود.

 

اخبار جدید درباره سری جدید سریال شهرزاد

جدید ترین اخبار موسیقی ، جدید ترین مقالات موسیقی ، دانلود موسیقی ، جدیدترین هنرمندان