نخستین یادواره سلطان غزل معاصر

۱۳۹۷/۱۰/۱۳

برگزاری نخستین یادواره استاد حسین منزوی ، سلطان غزل معاصر

 

سرپرست گروه سروستان در زنجان این چنین گفت:

نخستین یادواره استاد غزل معاصر، استاد حسین منزوی در روز های ۲۷ و ۲۸ دی ماه در فرهنگسرای امام خمینی در شهر زنجان برگزار می شود.

 

 

2450736 - نخستین یادواره سلطان غزل معاصر

 

 

 

سرپرستان موسیقی در زنجان گفتند:

 

این یادواره به دلیل ادای دین به این استاد غزل و شعر سرزمینمان می باشد. در این کنسرت بر روی اشعار استاد حسین منزوی و پدر و برادر گرامیشان استاد محمد و بهروز منزوی آهنگ سازی شده و سعی نموده ایم در حد توان بتوانیم تلفیق شعر و موسیقی را رعایت کنیم تا مخاطب عام و خاص راضی باشد.
در این یادواره به جزء اشعار استاد منزوی اشعار دیگر استاید شعر و غزل هم برای مخاطبان اجرا می شود.

 

مدت جمع آوری آثار این یادواره؛

 

بیشتر از سه سال است که روی تک تک آهنگ های این کنسرت کار شده است مخصوصا در مورد آهنگ های باکلام که مدت ها مشغول بررسی معانی و لایه‌های زیرین اشعار بوده ایم و از استاد بهروز منزوی در این زمینه چیزهای زیادی آموخته ایم.

 

حسین منزوی کیست؟

 

او در یکم مهر سال ۱۳۲۵ در شهر زنجان و خانواده‌ای فرهنگی زاده شد. پدرش محمد نام داشت و به ترکی شعر می‌سرود. حسین در زادگاه خود دوران دبستان و دبیرستان را سپری کرد و پس از اخذ دیپلم از دبیرستان صدر جهانِ زنجان، در سال ۱۳۴۴ وارد دانشکدهٔ ادبیات دانشگاه تهران شد.
سپس این رشته را رها کرد و به جامعه‌شناسی روی آورد اما این رشته را نیز ناتمام گذاشت. وی بعدها در سال ۱۳۵۸ با گذراندن واحدهای باقی‌مانده توانست مدرک کارشناسی خود را بگیرد.
او در زمینه شعر نیمایی و شعر سپیده تبحر داشت.و سرانجام در روز شانزدهم اردیبهشت سال ۱۳۸۳ بر اثر نارسایی قلبی و ریوی و پس از یک عمل جراحی طولانی در بیمارستان رجایی تهران درگذشت. علت مرگ او آمبولی ریوی بود. او در کنار آرامگاه پدرش در زنجان (قبرستان پایین) به خاک سپرده شد.

 

دانلود آهنگ جدید